instalace Lighttpd a chybejici knihovny *.a

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Feb 20 22:02:47 CET 2010

On 02/20/10 21:30, Miroslav Lachman:
> [...]
> upgrade na sesti serverech. Prvnich pet probehlo naprosto normalne a
> najednou na sestem chybi vsechny *.a varianty knihoven:
>
> ===>>> Creating a package for new version lighttpd-1.4.26
> tar: lib/lighttpd/mod_access.a: Cannot stat: No such file or directory
> tar: lib/lighttpd/mod_webdav.a: Cannot stat: No such file or directory
> tar: Error exit delayed from previous errors.
> pkg_create: make_dist: tar command failed with code 256
>
> ===>>> Package creation of lighttpd-1.4.26 failed

> Prvni vec, co me zajima je, co vlastne generuje ty *.a varianty

To staticke jsou knihovny. Vznikaji pri prekladu, stejne jako knihovny
dynamicke nebo binary.

> Druha vec, k cemu se pouzivaji?

Jsou to staticke knihovny. Jsou potreba pri prekladu jinych veci, ktere
je pouzivaji.

> po cem patrat, jak se dopatrat tomu, ze v jednom z sesti pripadu soubory chybi

Upgrade ma radu fazi. A neni jasne, v jake se hlasky objevuji. I kdyz -
skoro by se zdalo, ze ve vazi vytvareni package. Coz me trochu mate,
protoze to je faze, ktera k upgrade primo nepatri, i kdyz samozrejme
neni zakazano si ji vyzadat.

Takze jedna z moznosti je, ze vsude jinde delas upgrade a jen tady delas
i package. Al eto je nahodna hypoteza.