FreeBSD a XEN

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Feb 19 14:26:07 CET 2010

Radim Kolar wrote:
> tak proc nejedete vmware, ten je naprosto bez problemu.

"Naprosto bez problemu" si teda predstavuju jinak, nez to, s cim jsem se
setkal pred par tydny - FreeBSD 7.2 i386 nainstalovane do virtualu ESXi
3.5.x, 4 jadra, 4GB RAM, 500GB LUN pripojeny jako raw device a... ve
FreeBSD to ten disk pri bootu nenajde vubec, pri camcontrol rescan ho to
najde jako da1 a po sekunde zase zmizi s hlaskou "device lost". Kdyz se
v tom ESXi nastavil nejaky virtualizovany pristup k tomu disku, tak to
zase ma mizerne rychlosti cteni a zapisu (zapis asi 4MB/s)
A na to, ze to ma 4 jadra, kazde nekde kolem 2.5GHz, tak to je vykonove
podle ubench nekde na urovni dual core Opteron 1.8GHz.
Pri realne zatezi Apachem je to jeste zoufalejsi - 83% sys, 13% usr, to
je fakt mizerny pomer, ktery pak zpusobuje, ze to na konkretni
webaplikaci udelalo 2 requesty za sekundu, namisto ocekavanych aspon 8.
U realneho zeleza je pomer usr a sys vyrovnany nekde okolo 50%/50%.

At uz je to problem FreeBSD nebo VMWare, neoznacil bych to za "bez
problemu". Pro nas je zaver ten, ze se tenhle virtual preinstaluje na
skutecne zelezo.

Mirek