Chyby cteni disku

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Feb 12 17:51:44 CET 2010

Kaminar wrote:
> Zdravim,
>
> nedavno jsem kopiroval soubory z jednoho disku (byl sifrovany s geli).
> Kopiroval jsem to MidnightCommanderem (konkretne MC z portu
> misc/mc-light). Po dokopirovani jsem si vsiml hlasek na konzoli (viz
> nize), ktere nasvedcujici tomu, ze je neco spatneho s diskem.
>
> Chtel jsem se zeptat, jestli je nekdo schopen vycist z hlasek v logu,
> jestli nektery sektor nebyl vubec precten a je tedy pravdepodobne, ze
> data na kopii nebudou konzistentni, nebo se nakonec vsechno povedlo
> precist byt s problemy? MC se totiz tvaril, ze kopirovani souboru
> [...]

Osobne si myslim, ze bude nejlepsi, udelat si checksumy a overit, ze
jsou vsechny soubory shodne, jak maji byt... i kdyz ono ted asi uz neni
s cim porovnavat, z puvodniho disku se patrne taky nepodari precist
soubor spravne (a udelat checksum).

Zaroven mam pocit, ze FAILURE a ERROR znaci skutecne chybu, kdy se
nepodarilo oblast precist (UNCORRECTABLE).

Takze v to, ze jsou zkopirovane soubory v poradku bych moc nedoufal. Ale
treba se pletu.

Mirek