FreeBSD 8.0 - podpora 4GB RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Feb 5 11:52:09 CET 2010

On 02/05/10 11:37, Jan Spatka:

> Nemam s amd64 vubec zadnou zkusenost. Jaky je prakticky rozdil mezi i386
> a amd64? Je to jen v podporovanem HW nabo mohu cekat nejake provozni
> problem pri provozu standardnich aplikaci jako MySQL, Appache, PHP, ...?

Zakladni rozdil je v hardware a s tim souvisejici rozdily v jadre.

U aplikaci (krome toho, ze je musis prelozit pro prislusnou platformu
coz prinasi nemoznost uzivat ty non-source prelozene veci, ktere pro
prislusnou platformu k dispozici nejsou) by v zasade nemel byt
rozpoznatelny rozdil.

Neni to ale pravda uplne - jen pro aplikace napsane "ciste". Pokud je
aplikace napsana neciste, napriklad pokud pocita s tim, ze konkretni
datove typy maji nejakou konkretni velikost (treba integer ze ma 4 byte)
nebo bylo programovano podle jinych predpokladu, ktere proste neplati,
pak aplikace nefungovat muze.

Obdobne muze byt problem prenos dat mezi toutez aplikaci bezici an dvou
ruznych platformach pokud neni format predavanych dat platformne nezavisly.

No a protoze AMD64 platforma je mene pouzivana a daleko mladsi je jasne,
ze "vychytanost chyb" je v jejim pripade nizsi.

Musis tedy pocitat s tim, ze se mohou objevit problemy, ktere stejna
aplikace na i386 nema. Na druhou stranu, s tim, ze aplikace nemusi
fungovat stoprocentne spolehlive se musis vyrovnat i na i386 ...