FreeBSD 8.0 - podpora 4GB RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Feb 5 09:04:39 CET 2010

On 02/05/10 08:40, Tomas Zajpt:
> Zkusil jsem dat na pokusnem virtualu (FreeBSD 7.2 x86) 18GB pameti

Ono se tu ale az tak moc neresi "kolik pameti umi FreeBSD / i386" - to
se vi. Muze adresovat 4GB a protoze cast prostoru zaberou namapovane
ne-RAM zalezitosti tak pripadne dostupne RAM je o trochu mene.

> Taky je otazka jesli ty 4GB podporuje tvuj BIOS.

Nepamatuju se, ze bych v nejakem zarizeni potkal BIOS (nebo i jen o
takovem slysel) ktery by neumel 4GB pameti, pokud tam takove mnozstvi
bylo mozne naskladat s ohledem na omezeni hardwaru (zejmena chipsetu).