Io operace disku pro graf

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Feb 5 02:26:28 CET 2010

Milan Cizek wrote:
> Ahoj,
> napadlo me, ze bych si udelal nejaky graf diskovych operaci. Budto primo
> operaci nebo třeba bajtu, read i write. Mozna by byl nejlepsi nejaky stále
> se incrementujici counter (az do preteceni), ze ktereho bych mohl hodnoty
> odecitat. Muzete mi někdo poradit, jake jsou moznosti? Zbezne jsem se dival
> na vmstat,snmp,sysctl... ale zatím me nejak nic nezaujalo (snad to SNMP,
> které ale zatím nepouzivam). Diky.

Pokud se toho bude sledovat vic, asi se vyplati SNMP. Pokud jde ciste o
sledovani diskovych operaci, tak pak se to da vytahnout treba z iostat,
nebo iostat -x (tam jsou detailnejsi informace)
Staci si v podstate urcit periodu, jak casto se budou ty udaje cist
(zpracovavat / grafovat) a s tak dlouhym intervalem spoustet iostat -w
$muj_interval -c 2
Prvni radek pak bude obsahovat udaje "prumer od spusteni systemu", druhy
radek bude obsahovat prumer za ten stanoveny interval.

Mirek