GeForce GTX 260M na amd64

Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Thu Feb 4 06:58:49 CET 2010

Ahoj,

RAM jsem musel ozelet (a nakonec prejit na amd64) na vsech strojich,
ktere meli vice jak cca 3,5 GB RAM, je to ozkouseno a resilo se to tu
primo mym dotazem dne 12. 1. 2008 s predmetem "4GB pamet, vidim vsak
jen 3,5 GB". Tehdy jsem musel prejit na amd64, protoze sice bych pul
giga v tom konkretnim pripade v danou chvili ozelel, ale chovalo se
to celkove podivne, po prechodu na amd64 problemy ustaly.

ML> Kolik z tech 4GB je na FreeBSD i386 vyuzitelnych ponecham stranou, tech
ML> "podstatne" min problemu plati patrne jen za konkretnich podminek
ML> provozu. Rekl bych, ze v soucasne dobe je v podstate amd64 tou hlavni
ML> vetvi, kterou pouziva nejvic vyvojaru, nejvic se testuje atd...

Ano, nechci rozvinout nejakou hodne OT debatu, ale musim rici, ze co
mam 64bit BSD na notebooku, je od te doby (od toho roku 2007) znat
znacny pokrok. V te dobe hafo portu reklo "only for i386" a tecka,
dnes jsem vyjma tech ovladacu nezaznamenal jediny problem, a jak zde
psal Zdenek jako odpoved na toto vlakno, uz je i u nVidie vyvoj 64
bit ovladacu v behu.

Rada "pouzij i386, budes mit mene problemu" je prevzata historicky,
pred tema dvema (ted uz vlastne trema) lety to byla rada skutecne na
vse, nicmene dle meho 64 bit architektury urazily (koneckoncu musely)
poradny kus cesty, a to nejen na UNIX platformach, nekamenujte me,
ale ja jsem treba velmi spokojen i s Exchange 7 na 64 bit MS SBS
serveru. Nevim, jak je to reseno na FBSD (zaznamenal jsem, ze pri
instalaci se tam cpaly nejake 32 bit knihovny), ale na 64 bit win
jsem vyjma jedne jedine vyjimky nenarazil na zadny problem s behanim
32 bitovych aplikaci a ta jedna vyjimka mozna spise souvisela s verzi
windows, nez poctem bitu.... Ale to jsem uz asi hodne odbocil od
tematu teto konference.

Radek

--
S pozdravem,