Fdisk newfs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 2 16:28:13 CET 2010

On 02/02/10 16:15, Kaminar:

> Tak teda konkretne. :)
> externi HDD 1TB (pro zalohy primarne z FreeBSD OS)
> 1. slice: cca 800GB - UFS2
> 2. slice: zbytek - USF2 (sifrovany s geli)

Podle me (co clovek to muze byt jiny nazor) tak "standardne" tudiz MBR i
BSDLABEL. Proste proto, ze to minimalizuje sanci, ze pri zastrceni do
nevhodneho pocitace neho jineho zarizeni toto bude medium povazovat za
prazdne a nainicializuje ho (napriklad). On je sice BSDlabel zamerne
navrzen tak, aby pri letmem podivani pripominal MBR, takze to obcas
nekoho oklame, ale preci jen ...

Pokud je ti ale tak lito tech par sektoru co se tim vyplenca, tak tedy
bez MBR, pouze BSDlabel. Pak bys to ale pro jistotu nemel strkat nikam,
kde nebezi nejaky *BSD system.

Obracene (rozdelit na dve slice a nepouzit BSDlabel) bych to ja urcite
neudelal.

> A podotazka zni, jestli je nutne/vhodne na slice vytvaret BSD label,
> kdyz na te slice by byl stejne jen jeden BSD label?

Jestli nechces mit strukturu standardne dvouurovnovou, tak vynechej MBR.
Tudiz nebudes mit rozdeleno na slice. (jeden) BSDLAbel ti to pak rozdeli
na pozadovane dve partition.