Vybrane stati ze sitoveho stacku

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Jan 31 11:42:27 CET 2010

Dan Lukes wrote:

> Jako zaklad dobry. Tak ja pritam nejake detaily (ale nebudu malovat). A
> omezim se (nejmene pro ted) na ethernet interface a IPv4 pakety.
>
> hardware->prijaty paket->ether_input:

[...]

> No, to uz by snad zatim stacilo. Snad je to alespon trochu srozumitelne.
> Popis pro jednoduchost nezahrnuje technicke testy (na delku paketu,
> hlavicek, spravnost CRC a pod.). Jedinou vysvetlivku venuji oznaceni
> "hook pro" - to znamena, ze paket je predan komusi mimo a ten paket muze
> pozmenit a vratit, vratit nezmeneny, ale take finalne zpracovat sam,
> nebo zahodit.

Myslim, ze to bylo perfektne srozumitelne i bez oblacku. Minimalne pro
me to bylo velmi zajimave. Jen mi v tom nejak chybi hook pro PF (jelikoz
jsem uzivatelem PF ;]), vidim tam jen hooky pro IPFW a IPFilter.

> Jestli to nekomu k necemu bude, tim lip. Jestli to nikomu k nicemu neni,
> tak jsem si to ozivil alespon ja (a konecne uz vim k cemu presne je a
> jak funguje ten fast-forward).

Skoda, ze takovych podobnych "strucnych" popisu, co se jak v systemu
odehrava, neni na netu vic. Urcite je v systemu vice oblasti, ktere se
daji podobnym zpusobem popsat a clovek z nich behem par minut pochopi
aspon ten obecny princip a navaznosti veci na sebe. Zatim co bez
takoveho popisu si nad tim muze lamat hlavu hodiny, dny, tydny a porad
bez vysledku.

Takze diky aspon za tenhle popis pruchodu packetu systemem.