je portscan metodou hackovania?

Radomír Tománek rtomanek at epark.cz
Wed Jan 27 22:41:00 CET 2010

Ahoj,
To je nesmysl. Nmap je scanovací nástroj, tedy jeho výstupy jsou
informativní. Hack je proveden vždy aktivně (ručně, scriptem,...) s využitím
nějaké chyby. Pokud jsi opravdu jen scanoval, tak je pošli do háje.
Ovšem na druhou stranu nepopírám, že bezpečnostní nástroje mohou portscan
považovat za pokus o průnik a automaticky blokovat adresy, ze kterých je
scan veden. Kdybych já měl třeba blokovat všechny zdroje odkud mě denně
scanují, tak bych musel zablokovat půlku internetu :o)

RaT