Postfix+spamassassin

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sat Jan 16 19:09:00 CET 2010

Ahoj,
stala se mi taková zajímavá věc a momentálně moc nevím, jak jí ošetřit.
Příchozí maily prochází spamassassinem. Minulý týden mi přišla stížnost, že
se maily doručují velmi dlouho a to i lokálně. Když jsem se na stroj
přihlásil, byl load kolem 50ti. Následným pátráním jsem zjistil, že zátěž je
způsobena mnoha paralelně běžícími procesy smapc. Prostě se tam začali
kupit, jelikož přicházelo velmi mnoho spamu. Stroj není také žádné dělo.
Pokud stroj běží trvale, většinou problém není, ale měl nejspíš nějaký
výpadek a pak se začalo doručovat opravdu dost. Když jsem procesy killnul,
load stejně postupně narůstal lineárně s časem. Musel jsem to takto udělat
několikrát, než se ta vlna mailů uklidnila, pak už bez problému. Lze pro
podobné stavy zajistit nějakou nápravu/opatření? Možná by stačilo říct,
kolik spamc procesů smí max. běžet současně...

Milan