bruteblock a cricket

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sat Dec 19 08:03:06 CET 2009

Dne 17.12.2009 20:02, Jindra Fucik napsal(a):
> 1) pokud zadate pocet pokusu 1, tak to znamena ze se nikdy neblokuje,
> protoze pri prvnim pruchodu se zjisti, ze neexistuje zadnej prvek s
> timto klicem a vytvori se a da se mu hodnota 1 - pri dalsim pokusu se
> pricte jednicka, ale kontrola na zablokovani je "pocet =
> maximum_z_configu", takze to neplati, protoze maximum je 1, ale pocet uz
> je dva - jednoduse staci nepouzivat maximum = 1, stejne to neni logicke

> hodinu je blokaze ukoncena a utocnik se muze zacit pokouset znovu, jenze
> pak nastane situace z predchoziho pripadu - pocet > maximum a tim padem
> [...]

Pokud jsem ja spravne pochopil (bruteblock pouzivam), tak se zablokovani
deje pridanim zaznamu do tabulky IPFW (PF) s informaci, jak dlouho ma
blokace trvat. Tento zaznam pak vyhazuje daemon bruteblockd.
Ja bych pak za nejlogictejsi povazoval takove chovani, kdy se pri
zablokovani adresy proste zaznam z pole proste vymaze. Adresa je
zablokovana, nemusime se o ni vubec starat. Az ji brutebockd odblokuje,
a prijde z ni nejaky dalsi pokus o utok, zacneme s ni pracovat, jako s
uplne novou adresou.

...ja byl dodnes presvedceny o tom, ze se to ale takto chova. Zdrojaky
jsem necetl.

Zbynek