Problem s VPN tunely - zrejme fragmentace - vyreseno

Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Sat Dec 12 02:29:52 CET 2009

Ahoj vsem,

  tak zahada je vyresena, resp. jiz mi funguje, co ma, ale zatim jsem
  nestudoval do hloubky, co se stalo. Kazdopadne:

  - nemuze za to PF, toto prohlaseni bylo unahlene a plynulo z
  nedostatku testovani

  - muze za to s konecnou platnosti sysctl promenna
  net.inet.ip.fastforwarding nastavena na true

  Bohuzel jsem jiz vysilen usilovnym testovanim ruznych kombinaci
  verzi systemu, nat demonu, atd., cili se omezim pouze na dotaz, na
  ktery nepotrebuji nutne odpovedet, protoze sam jiz neminim po tom
  patrat a jen se ptam, jestli nekdo nevi. Co se zmenilo mezi verzi
  6.2 a 7.0 (a pozdejsi) v teto technice fastforwarding?

  Samozrejme je mozne, ze to souvisi s uplne necim jinym, protoze se
  zmenilo vse mozne, zmenilo se i PF, atd. Nicmene nyni je tedy
  situace takova ze:

  pf.conf je stejny na vsech testovanych strojich (resp. i stroj je
  stejny, prehazuji pouze flashku)

  pokud je fastforwarding za stroji 6.2 zapnuty nebo vypnuty, jde to,
  na 7.0 a vyse jiz ne.

  Kazdopadne dekuji vsem za pomoc a rady a pokud je tento mail
  ponekud chaoticky napsan, tak se omlouvam a jdu radeji spat.

  Radek

--
S pozdravem,
 Radek Krejca