Bind 9

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Fri Nov 27 15:18:05 CET 2009

Dan Lukes napsal(a):

> A to je v cele te siti jediny pocitac (router nepocitaje) ? A pokud ne
> tak ostatni pocitace zadny DNS server nepotrebuji ? A pokud ano, tak
> proc sluzby bezici v jailu nepouzivaji tentyz server, ktery pouzivaji ty
> pocitace okolo ?

Pokud nepocitam vedle stojici zalozni stroj, tak je to na siti opravdu
jediny "provozni" pocitac vcetne routeru (na hostovacim systemu bezi
router a v jailech jsou pozamykane ostatni sluzby). Pokud to masina
stiha, prijde mi zbytecne tam davat pocitacu vic - zbytecne by to zralo
proud. Vsechny ostatni pocitace v siti jsou uzivatele.

DNS slouzi (mimo autoritativni nameserver pro par domen) jako primarni
DNS pro vsechny pocitace v siti. At virtualne bezici v jailech na onom
vyse jmenovanem stroji, tak pro uzivatelske stanice.

> Dobre, mozna se prilis upinam na jail, jako zdroj potizi, ale uz jsem to
> rikal - kdyby takove problemy nastavaly bezne, tak by nas muselo mit
> stejne potize vic. Mam v systemu spoustu vlastnich opravek, ale BINDu se
> netyka zadna - takze, ze bych mel vyresene neco, co ty ne je spis
> nepravdepodobne.

ja netvrdim, ze to s jailem souvislost nema - a podle toho, co popisujes
to bude asi nejjednodussi vysvetleni. Bind se asi s jailem nema rad.
Asi by to nekoho z programatoru mohlo zajimat, co mi to dela za paseku,
ale netusim jake informace by byly uzitecne nekam napsat. A vzhledem k
rychlosti vyrizovani PR je otazka, jestli to ma smysl vubec touto cestou
hlasit (kdyz na reseni problemu existuje jednoduchy workarround).

Zbynek