hw raid

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Thu Nov 26 23:33:17 CET 2009

> Takze neni lepsi se na ten HW raid vykaslat? Co pouzivate vy?
ja po nekolikaletych zkusenostech s gmirror v 5 a 6 jsem uz u vsech 7
co tu mam presel na hw raid. Je to rychlejsi a spolehlivejsi. Ten
gmirror je v nekterych pripadech docela dost opruz - treba dela
problemy se shutdownem pokud dela resynchronizaci . nemoznost nekdy
udelat reboot kdyz zrovna synchronizoval, coz mu trvalo asi 20 hodin
(u mne syncoval 100GB/hodinu pri beznem provozu), mi dost vadila.
Krome toho obcas ztracel pripojene disky a kdyz disk zhavaroval tak
vytuhnul. Proste sw raid na bsd je jen na nenarocne aplikace. V linuxu
mdraid vytuhne pri zhavarovani disku taky, tam bych rekl ze je situace
jeste horsi, staci kdyz odejde disk z raid5 a dokud se to nerebootne
tak se to dost vlece, pry nejaka dloho znama chyba s razenim io
operaci.

On ten hw raid dneska uz neni moc drahy. Ten SW Raid neni zase tak
zly, ale musis se o ten pocitac vic starat, coz stoji cas==penize a
pokud se nejedna o domaci ci amaterske nasazeni (platis praci admina)
tak hw raid vyjde levneji.