IBM xSeries 330

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Thu Nov 26 15:26:49 CET 2009

Zdravim,

dostal se mi do ruky server $SUBJ a nejak si nevim rady s podporou HW pod FBSD,
snad nekdo pomuze, poradi, nasmeruje, podeli se o zkusenosti...

1) RAID
Prvni problem je RAID radic - je tam (jako karta v PCI) IBM ServeRAID  4Lx (neo lite),
ktery je sice rozpoznan spravne (vidim logicke disky), ale nevim,
jak s nim komunikovat (zjistit stav, nastavit typ RAIDu) - v BIOSu bohuzel nejde nastavit typ RAIDu, jde
si jenom prohlidnout status, takze by to nutne chtelo nejakou utilitu.

Drouhou moznosti je pouzit SCSI radic primo na desce (AIC 7892) + gmirror.
Tady by me zajimaly dve veci:
A) jaky je priblizne vykonnostni rozdil mezi zminenym HW raidem a gmirrorem?
  Je zanedbatelny, takze muzu bez problemu pouzit gmirror, nebo to nedoporucujete?

B) napadlo me, ze kdybych pouzil gmirror, muzu za behu vymenit jeden z disku za vetsi, udelat
tam dve slices (prvni z nich velka jako cely druhy disk, druha zbytek) a gmirrorovat
potom da0 <--> da1s1 a na da1s2 dat nejaky dalsi data, ktery zatim mirrorovany nebudou
-- je to mozny takhle udelat, nebo mam na tohle zapomenout
a radeji pocitat s tim, ze oba dva disky musi byt vzdy stejne velke (a timpadem pouzit HW raid)?

Matne si pamatuju, ze jsem jednou zkousel gmirror na neco jineho nez cely disk a fungovalo to,
ale vyhazovalo to nejaky divny hlasky, ktery me nenaplnovaly klidem (bylo to neco o
tom ze ocekaval offset 64, ale nasel neco jinyho, nepamatuju si to presne)

2) HW sensory
Na desce je jakejsi procesor, kterej by (myslim si) mel zpristupnovat sensory:
ses0 at ahc0 bus 0 target 8 lun 0
ses0: <IBM FTlV1 S2 0> Fixed Processor SCSI-2 device
ses0: 3.300MB/s transfers
ses0: SAF-TE Compliant Device

Existuje k tomu nejaky software v portech? Jedine, co jsem nasel, bylo /usr/share/examples/ses/sesd,
ktery ale vypise jenom tohle:
[test2:/usr/share/examples/ses/sesd]# ./sesd -d /dev/ses0
sesd: /dev/ses0: Enclosure Status OK
Znamena to, ze ani data ze sensoru nijak z toho serveru nedostanu?

Nemate nekdo s provozem FreeBSD na tomhle stroji zkusenosti?

dik moc za jakykoliv info

Mirek