jak funguje bridge?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 25 11:00:18 CET 2009

Petr Matousek napsal/wrote, On 11/25/09 09:07:
> chtel bych poprosit o radu v nasledujici veci. mam domaci "server" s
> freebsd 7.2-RELEASE. mam dve zabridgovane sitovky, jedna je hostap
> (ath0) a druha (re0) pripojena k routeru. snazim se dobre nastavit
> firewall (pf) a taky pochopit, jak funguje filtrovani, kdyz je zapnuty
> bridge

Mel jsme dojem, ze to je jakz-takz dobre popsano v manualove strance od
if_bridge (docist cele - ne jen prvnich par vet).

Asi se mi nepodarilo presne pochytit o co se snazis - ale - mas dojemm,
ze realne fungovani neodpovida onomu popisu ?

Duvod, proc mam tak trochu nejasno v tom, co resis je asi ten pozadavek
"duplikace". Bridge je prece switch. Pakety do vice smeru posila jen
tehdy, kdyz jde o broadcast nebo mu neni znamo, na kterem interface se
cilova MAC nachazi. Vetsina paketu by tedy mela projit neduplikovane.

A pak jeste - mozna, kdybys krome reseni popsal problem - treba resis
neco, co se snaze resi jinak nez znasilnovanim firewallu ...