HELO/EHLO identifikace

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Fri Nov 20 14:38:13 CET 2009

> Jiste. Kdyz se ti ale predstavi "Dan Lukes" tak fakt, ze pri pohledu do
> telefonniho seznamu nikoho toho jmena nenajdes, pripadne, sice najdes, ale
> udane telefonni cislo bude odlisne od toho, ze ktereho ti dotycny vola,
> naprosto nic neznamena.

  ^-- No, vynorila si mi v mysli Mitnickova kniha Umenie klamu;
nezhoda mena volajuceho a jeho telefonneho cisla je absolutne
dostatocny dovod na zozenie telefonu, ak ma byt predmetom komunikacie
co i len trochu dolezita informacia.

Keby bol internet navrhnuty dnes, mozno by nebolo mozne uzatvorit
spojenie, ktore by nebolo sifrovane a kde by obe komunikujuce strany
neboli spolahlivo autentifikovane. No, nas velky brat riesi otazku ako
by vyzeral email, keby vznikol dnes, najnovsie aj ako by vyzeral
operacny system, keby vznikol dnes. Verim, ze internet maju na
zozname, hodne blizko vrcholu.

J.