HELO/EHLO identifikace

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Fri Nov 20 13:38:57 CET 2009

> Cim dal casteji se setkavam s tim, ze si lide stezuji, ze se jim nekdo
> nedomailuje. Pokazde, kdyz kouknu do logu, najdu tam zaznam typu "host
> not found" a podobne.

protoze takove testovani nepouzivam, tento problem "temer" neznam.

> V RFC od SMTP protokolu se pise, ze klient MUSI poskytnout pri HELO/EHLO
> plne domenove jmeno. Zaroven se tam ale pise, ze server toto MUZE
> ignorovat.

doba se zmenila, drive postovni servery delali lide, kteri vedi o cem to
je. Dnes date nekomu inslacku windows a on to tam nejak naklika. Da tomu
stroji verejnou IP adresu a hele, ono to funguje, maily chodi a on to
bere jako hotove reseni, o DNS se nestara. Za nejakou dobu mi takovy
clovek zavola, ze mu posta chodi divne. Proto pisu vyse, ze problem
"temer" neznam.

> Osobne se priklanim k tomu, aby mel kazdy na serveru relevantni hostname.

hostname neni dns name. Ale je jasne, o cem mluvite. Osobne bych se na
ten test vykaslal a pouzil spamassassin, greylist, ... co uznate za
vhodne. Stejne se spamu a bordelu budete branit kombinaci nekolika
technik. Osobne se mi dobre osvedcil spamas-milter, konkretne jedna jeho
vlasnost -testovani odesilatele. Jediny problem zpusobuji automaty,
ktere rozesilaji z neexistujicich adres.

> Kdyby mi nekdo zavolal telefonem, a predstavil se "Jezisek", tak mu s
> tim urcite taky prastim...
> Predem diky za nazory.

neni za co
Jezisek :-)