Problem s VPN tunely - zrejme fragmentace

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 18 08:51:25 CET 2009

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 11/16/09 14:38:

> Hmmm - takze kdyz mam sit s nekolika sty prevazne domacimi uzivateli,
> kde se "telefonuje" Skypem a ICQ, telefonuje pomoci VoIP, pouzivaji
> ruzne torrentove stahovace, tak tam ten UDP provoz je celkem cily... To
> se pak asi opravdu bude spatne odhadovat, jestli je neco moc nebo malo.

Existuje celkem dobry duvod, proc fragmentaci zabranit, ledaze ti na
doruceni paketu opravdu prilis nezalezi. A ten duvod plati pro TCP a UDP
stejne, Rozdil je jen v tom, ze zatimco na TCP se ti o reseni postara
sitovy stack, na UDP si to (stejne jako radu dalsich veci) musi resit
aplikace. A rada jich se to nejak resit snazi (prinejmensim tak, ze
posilaji pomerne male pakety a doufaji, ze "to uz staci").

Ale kdyz si zjistis jake pakety tvoji sit opousteji fragmentovane,
identifikujes jim prislusnou aplikaci a odhadnes jeji tok, tak zjistis,
co bys mel povazovat za "normalni" ve tve siti.

> ip:
>         2196194 packets reassembled ok

Tohle uz muze byt divny. Pakety se reassembluji pouze v cili (a pak to
jest emuze byt duvosedk nekterych firewallovych pravidel). Na tom tvem
stroji asi Skype, ICQ, torrenty a buhvicojeste nebezi. Ledaze pro
vsechny tyhle veci dela preklad ...

> ...a pri prohlizeni dalsich parametru se mi jeste nelibi tyhlety - nebo
> je to v poradku?
>
>         5685 bad header checksums
>         2 with size smaller than minimum
>         149501 with data size < data length

To vsechno jsou pakety poskozene. Typicky vadne sitove karty (pripadne
dobre karty v pretaktovanem pocitaci), nekdy vadna kabelaz pripadne
elektromagneticke ruseni, ktere do kabelaze pronika.

>         76547 packets for unknown/unsupported protocol
>         21487 packets received for unknown multicast group

To nic moc neznamena - takove pakety skutecne nekdo poslat.

>         8813 output packets dropped due to no bufs, etc.

Tolik paketu bylo zahozeno, protoze se "neveslo do linky". Dokud ale
nevis do ktere tak nemas co resit. A to cislo je male.

>         10 datagrams with bad address in header

Tohle vlastne nevim co je. Musel bych se podivad do zdrojaku ...