FreeBSD v Xenu [was: Amavisd-new ve FreeBSD 8.0]

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Thu Nov 12 19:50:09 CET 2009

8milan8 Lochovský napsal(a):

> No, nechci byt nejaky valecny rvac. Ale pokud je mi znamo, tak ESXi od
> VMWare je virtualizace plna. Zatimco tady se bavime o
> paravirtualizaci. Neni problem v Xenu rozbehnout plnou virtualizaci, a
> tam nani zadny vetsi problem s jakymkoliv OS. A pokud ma HW podporu
> virtualizace (u novych procesoru naprosta vetsina a jak AMD tak
> INTEL), tak neni ani problem s rychlosti (nejake odchylky ale jsou).
> Tot moje poznamka k virtualizaci...
>
> Milan
ESXi free ma jeden podstatny a velky problem...neumi to vyuzit vic nez
jeden fyzicky procesor, sice umi pouzit vic jader ale jenom na jednom
fyzickem CPU - a pozadavek znel pokud mozno bez financi :).
Nas server ma 4x2jadrove Xeony a 12GB ram takze ESXi nemelo sanci...
Xen bezi naprosto stabilne a bez problemu, radic Areca taky schroupnul.
jedinej problem na nem je ze FreeBSD 7.2 ma problemy s pristupama k
virtualnim diskum, obcas to timeoutuje pri vyssi zatezi.
oproti tomu na osmicce staci nakompilovat jadro XENHVM a nejen ze
stoupne vykon virtualniho diskoveho subsystemu ale take se to silne
stabilizuje.
Zase je tam buga s dhcp clientem (cele je to delane jako bridge dmz s
dhcp a router pred tim to obsluhuje) ale to je otazka jednoho
konfiguraku do /etc/devd.
Vilem