Portupgrade a strom portu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Nov 10 15:00:16 CET 2009

Miroslav Prýmek wrote:

[...]

> Tak jasani bylo asi trochu predcasny. Je tam jeden drobnej zadrhel -
> pokud neni
> k dispozici balicek v potrebne verzi, tak natvrdo stahne ten, ktery je v
> Latest,
> coz se mi moc nelibi. Jde to nejak zakazat? V manu portupgrade o tom nic
> nevidim :(

[...]

> Co s tim? Ignorovat to a davat si pozor na to, aby vzdycky vsechny
> balicky byly pred upgradem k dispozici
> v posledni verzi? Nebo jednoduse po buildu obsah Latest smazat?

Jelikoz se ten upgrade na centralnim ulozisti ani na klientech jiste
nebude delat sam a bez dozoru (jak uz podotknul Dan nize), tak bych to
videl tak, ze nejlepsim zpusobem, jak si zajistit konzistenci ports tree
a baliku je ten, v prubehu buildu ho neexportovat na klienty. At uz to
bude pres NFS, nebo FTP.
Ale znovu se nam tu ukazuje vyhoda NFS exportu celeho ports tree vcetne
packages, oproti nejakemu rsyncovani casti ports tree a FTP sdileni
packages. S tim rsyncem a FTP pak muze mit klient klidne jinou verzi
ports tree, nez jsou pripravene balicky. Kdyz to budu mit vsechno na NFS
exportu a exportovat to budu jen v dobe, kdy se nebuilduje, tak to bude
v konzistentnim stavu "vzdy a vsude", nebo to zkratka nebude vubec
primountovane na klienty.

Mirek