zmeny od roku 2003

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 3 02:15:10 CET 2009

Zbyněk Burget wrote:

> Opet bys nemel mit problem ani se stabilitou, ani s bezpecnosti

K prvni casti nazoru (se stabilitou) se skoro pripojuju, vyhrady, ktere
k tomu mam nejsou zasadni, ale u te bezpecnosti bych byl opatrnejsi.

I sama "binarni kompatibilita" (bez jakehokoliv nainstalovaneho
linuxoveho programu) urcite bezpecnostni riziko prinasi - cim vic
ruznych interface, byt' ke stejnemu kernelu, tim vetsi pravdepodobnost,
ze tam nekde bude nejaka dira.

No, a jakmile tam je prvni linuxovy program, uz ten cely subsystem musi
byt korektne nakonfigurovan a nasledne udrzovan. Samozrejme, ze plati,
ze pokud spravce neudela chybu, tak k problemu spise nedojde. Ale
pravdepodobnost, ze spravce FreeBSD udela chybu pri konfiguraci
Linuxoveho subsystemu mi pripada nezanedbatelne vetsi nez, ze udela
chybu v konfiguraci nativniho systemu.

Teda, pokud to neni nahodou cerstve prichozi spravce te spravne
distribuce Linuxu. Pak by to mohlo byt i obracene ...

Dost se instalaci emulace vyhybam. To ten flash v browseru radsi ozelim ...