Nekolik otazek na Linux Binary Compatibility

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Nov 2 20:33:01 CET 2009

Jack Hokus napsal(a):
> Dobry den,
>
> dekuji za odpoved. Napada mne jeste jedno potencionalne pouzitelne
> reseni. Misto
> linux_base-fc4 pouzit inux_base-gentoo-stage3.

S ruznymi verzemi linuxovych emulatoru ja osobne zadne velke zkusenosti
nemam. Ja vzdy sel takovou cestou, ze pokud se linuxu dalo vyhnout,
vyhnul jsem se. Pokud se vyhnout nedalo, pouzil jsem to, co resilo muj
problem. A sel jsem vzdycky cestou nejmensiho odporu (bez ohledu na to,
co si o tom myslel portaudit). Pokud se jedna o kriticky produkcni
stroj, radej se obejdu bez funkcnosti, kterou nutne nepotrebuju; pokud
se jednalo o muj domaci desktop, bez skrupuli jsem tam narval vsechno,
co jsem chtel vyzkouset. A kdyz se mi to nelibilo, pkg_deinstall -R
uklidil z vetsiho, zbytky bince se uz pak promazly rucne snadno.

> Dat system do trochu pouzitelneho stavu mi docela trvalo a nerad bych
> si to zase rozbil nejakym neuvazenym zasahem.

naprotosto bych se nebal drobne poexperimentovat. Neni prece problem si
zazalohovat /etc a /usr/local/etc (pripadne jeste nekde nejakou
drobnost) a i v pripade nutnosti reinstalace celeho systemu pak
konfigurace obnovit z teto zalohy. Nemyslim si ale, ze pokud bude k
instalaci veskereho SW pouzito systemu portu, ze by reinstalace celeho
systemu nejak zvlast hrozila.

Zbynek Burget