portmaster a MAKE_ARGS

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Nov 2 13:55:14 CET 2009

Radek Krejca wrote:
> Ahoj,
>
>    zacal jsem cvicne pouzivat portmaster (uz proto, ze je vsude tak
>    vychvalovan a i me pokusy davaji temto hlasum za pravdu), nicmene

[..]

>      MAKE_ARGS = {
>          'databases/mysql50-*'      =>  'WITH_CHARSET=utf8 WITH_XCHARSET=all WITH_COLLATION=utf8_czech_ci',
>          'databases/mysql51-*'      =>  'WITH_CHARSET=utf8 WITH_XCHARSET=all WITH_COLLATION=utf8_czech_ci',
>    }

U me tohle resi soubor /usr/local/etc/ports.conf s obsahem:

databases/mysql50-*: WITH_CHARSET=utf8 | WITH_XCHARSET=all |
WITH_COLLATION=utf8_czech_ci

Ten soubor je urcen pro portconf-1.4 (nutno doinstalovat).

Oproti pkgtools.conf toto reseni poskytuje jednu vyhodu - aplikuje se na
"vsechny" druhy kompilace / instalace portu. Tedy i pokud pouziju:
cd /usr/ports/kategorie/port && make install
nebo portupgrade, portmaster, portmanager...

Je to zkratka jen obdoba toho, jako kdyz si nekdo definuje ty promenne v
/etc/make.conf s podminkama pro urcite adresare.

Mirek