zmeny od roku 2003

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Fri Oct 30 07:29:20 CET 2009

> obstaral jsem si publikaci Sitovy operacni system FreeBSD (Michal Lucas,
> Computer Press 2003)

  ^-- V case FreeBSD 4.7 bola ta kniha skutocnym pozehnanim. Vtedy som
s FreeBSD zacinal a ta kniha premenila v mojich ociach FreeBSD z "len
dalsej Linuxovej distribucie" na vysoko pouzitelny a pouzivatelsky
pritulny operacny environment.

> Mohu se o informace z te doby oprit

  ^-- Ano, co sa tyka top-level dizajnu, aspektov architektury a
vsetkych tych vseobecnych veci. Nie co sa tyka konkretnych detailov.

> (doslo od te doby jen k evolucnimu vyvoji),

  ^-- Doslo aj k vyvoju revolucnemu, nielen evolucnemu:

* Vimum Volum Manager neexistuje, mame GEOM
* Mame daleko lepsiu podporu SMP, druhu generaciu ULE planovaca.
* Mame suborovy system UFS2 (ok, toto je evolucia), mnohi veria, ze mame ZFS.
* Prisli superpages (opat skor evolucia).
* ... a milion roznych malych nepomenovatelnych zmien.

> nebo si mam dat na neco pozor (doslo k nejakym zasadnim zmenam?)

  ^-- Bud opatrny pri aplikacii cohokolvek z tej knihy na moderne
FreeBSD. V pripade akychkolvek nezrovnalosti treba konzultovat
aktualnu dokumentaciu.

> Staci jen obecne (napada me trebas sprava portu ap.), abych vedel, cemu se
> venovat.

  ^-- Na zaklade spominanej knihy a skusenosti FreeBSD 4.x vzniklo toto:

http://hilbert.chtf.stuba.sk/freebsd/

Mozes pripadne tie texty prekopat a aktualizovat, mozem Ti poslat
"zdrojaky", ja na to uz nemam cas ani omylom.

> Ceka me zrejme prechod z linuxu na F-BSD, stable 7.4.

  ^-- To by som uz isiel do osmicky. Ale samozrejme, Ty poznas svoje potreby.

J.