problem s instalaci nspluginwrapper ve FreeBSD 7.2

Jack Hokus jack.hokus at gmail.com
Wed Oct 28 11:48:57 CET 2009

Dobry den,

pokousim se doinstalovat flashplugin do Firefoxu 3.5.3. Pri instalaci
balicku nspluginwrapper jsem obdrzel tuto chybovou hlasku:

Verifying install for /compat/linux/usr/lib/libpango-1.0.so.0.1001.1
in /usr/ports/x11-toolkits/linux-pango
===>  linux-pango-1.10.2_3 has known vulnerabilities:
=> pango -- integer overflow.
   Reference: <http://portaudit.FreeBSD.org/4b172278-3f46-11de-becb-001cc0377035.html>
=> Please update your ports tree and try again.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11-toolkits/linux-pango.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/x11-toolkits/linux-gtk2.
*** Error code 1

Stop in /usr/ports/www/nspluginwrapper.

Strom portu mam aktualizovany. Chyba pretrvava. Hledal jsem reseni
pres Google a jedine co jsem zatim nasel, je pridat do /etc/make.conf
toto:

# Pango
if $(.CURDIR:M*/x11-toolkits/linux-pango)
DISABLE-VULNERABILITIES=yes
endif

Toto nastaveni by podle tohoto:
http://www.pubbs.net/freebsd/200906/36140/ vlakna melo mit za
nasledek, ze portaudit bude ignorovat chyby v tomto portu, ale v
ostatnich ne.

Ve FreeBSD 8.  se tento problem pry nevyskytuje, takze dalsi
doporuceni je dopsat do /etc/sysctl.conf tento radek
set compat.linux.osrelease=2.6.16

a do /etc/make.conf toto:
OVERRIDE_LINUX_BASE_PORT=f10
OVERRIDE_LINUX_NONBASE_PORTS=f10

Tim by se do FreeBSD mela doinstalovat vyssi verze balicku pro linux
binarni kompatibilitu, ktera neobsahuje chybny balicek pango.

S FreeBSD nemam moc zkusenosti, tak bych se chtel zeptat, jak by jste
tuto situaci resili Vy.

Prvni moznost, tedy docasne vypnuti portauditu se mi nejevi jako dobry
napad. U druhe se obavam problemu se zavislostnimi.

S pratelskym pozdravem

Petr Strajt