NTP server na FBSD

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Fri Oct 23 00:42:46 CEST 2009

> Me pripada, ze pri dlouhodobem provozu ma ntpd tendenci "ztracet servery".
> Nevim, za jakych okolnosti k tomu dochazi, al erelativne casti zjistim, ze n
> aserveru s velkym uptime ma ntpd v seznamu upstream serveru jednu - a nebo
> taky klidne zadnou polozku. Pak pochopitelne nesynchronizuje ...
>
> A ted nemluvim o problemech se startem - ze kdyz se nepodari jmeno zresolvit
> hned tak je server zcela ztracen, protoze znovu uz se ho zresilvit pozdeji
> nepokusi, stejne tak jsou bezcenne nasobne A zaznamy, protoze do seznamy
> [...]
ja jsem tyto problemy vyresil tim ze davam ntpdate do cronu kazdych 6
hodin. Odchylka je < 0.1 sec, coz mi uplne dostacuje. ntpd proto uz
neprovozuji. 1x za den ntpdate nevyhovovalo, obcas se stavalo ze cas
skakal po vice nez jedne sekunde, coz muze nekterym programum vadit.

nevim zda neni nejaky jiny ntpd nez ten ntp.org
http://www.ntp.org/downloads.html spolehlivejsi, ten z openbsd jsem
nikdy neprovozoval.