NTP server na FBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 20 21:00:24 CEST 2009

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 10/20/09 20:31:

> Tohle obvykle resnim zastavenim ntpd a spustenim 'ntpdate
> nejaky.ntp.server', tim se jednorazove seridi cas

Mame takove bezdiskove malinke serveriky, ktere nemaji ani vlastni RTC.
A na nich byl problem s prvotnim nastavovanim casu po startu. Nemam
ntpdate ulozeno jako reseni problemu a nemyslim, ze je to proto, ze by
me ntpdate nenapadlo. Naopak mam ulozeno, ze VELKY casovy rozdil je
sestelovat problem.

Uz ovsem nevim proc jsem 'ntpdate' ze seznamu reseni problemu vyradil.
Mam dojem, ze proto, ze mi skok pres nekolik let proste nechtelo udelat,
ale mozna si to jen pamatuju spatne. Taky to mohla byt vlastnost te
tehdejsi verze a dneska uz to tak byt nemusi. Tezko rict.

Pokud ntpdate zvladne libovolne velky krok, tak je na masine s
konektivitou skutecne nejsnaszi v rc.conf aktivovat soucasne ntpdate i
ntpd. Obzvlast od doby, co je startovaci script od ntpdate tak
inteligentni, ze si zdroj casu dokaze sam vytahnout z konfiguraku od
ntpd (teda v defaultnim nastaveni - jinak to samozrejme lze prepsat
podle potreby)...