OT: SAMBA - prevod AD na sambu (LDAP)

Lukas Maly Iam at LukasMaly.NET
Tue Oct 20 16:18:43 CEST 2009

Zdravim

Na jedne skole provozuji (solo samba lokalni useri v smb), teda bez
LDAPu, ten by mohl prinest vice ovoce. Posledni verze Samby 3.3.8 co je
v portech ma v sobe nejakou podporu AD, ale zatim jsem to nezkoumal o co
presne se jedna. Co se cestovnich profilu tyce, nejak to funguje, ale
kdyz se profil porusi (integrita ci co) a to pri vetsich objemech dat
(iso CD image na Desktopu) je realne, ze uz ho dokupy moc nedas, proste
sracka od M$. Nevidel jsem nikde reseni ani na widlich, ktery by
fungovalo, tak jak se pise. Jinak Samba umi delat win domenu PDC, ale
BDC tusim neumi ani s LDAPem, ale rad bych si na to nekdy nasel cas.

OpenLDAP
MySQL (napr. jako storage LDAPu ale BDB bude urcite rychlejsi)
Samba
phpLDAPAdmin treba

Rekl bych ze v danem reseni nebudou fungovat Widloidni serepeticky jako
je Group Polisy nebo jak se tomu nadava. Necekal bych ze si to s LDAPem
bude rozumet, leda by existovaly schemata odpovidajici pravemu win AD a
to existovat asi nebude. Castecne funkcni to bude ale 100% to AD
nenahradi.

Spousta odpovedi je tady:
http://samba.org/samba/docs/man/Samba-HOWTO-Collection/

P.S. Pro skoly je idelani OpenLDAP a trida plna desktopu a je jedno
jestli FreeBSD nebo Linux :-)

--
Lukas Maly <Iam at LukasMaly.NET>
LM.NET