NTP server na FBSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Oct 20 12:34:44 CEST 2009

Radek Krejca napsal/wrote, On 10/20/09 11:29:
> 10.255.255.20: Server dropped: Leap not in sync

Server 10.255.255.20 rika:
> ..., leap 11, ...

Leap jsou dva bity slouzici k signalizaci toho, ze v posledni minute
teto hodiny nastane "prestupna sekunda". Hodnota 01 znamena, ze sekunda
bude pridana (minuta bude mit 61 sekund), hodnota 10 znamena naopak, ze
posledni sekunda bude zcela chybet. 00 pak znamena "tato hodina bude
normalni".

Leap='11' je priznanim "nemam tuseni kolik sekund bude mit posledni
minuta" coz vetsina klientu interpretuje jako velmi duvodne podezreni,
ze tento zdroj presneho casu zadny presny cas nezna. Synchronizaci proti
takovemu serveru pak typicky odmitne. Neni to sice uplne spravne, ale
vetsina klientu uz je takovych. Neni jasne, proc tvuj server pouziva
prave tuto hodnotu - neni to prilis obvykle (prave kvuli typickemu
chovani klientu).

>   Hlaska se v prubehu casu meni, bezprostredne po startu je
>   10.255.255.20: Server dropped: strata too high.

"Stratum" je "z kolikate ruky mam cas". To znamena, ze jednicku maji
primarni zdroje, dvojku ti, co ho maji od nich a tak dale az do hodnoty
15. Hodnota 16 je prvni rezervovana a obvykle znamena "zadny zdroj casu
ja (momentalne) nemam". I to je duvod pro odmitnuti casu z takoveho zdroje.

>   Diky za radu, pripadne co pouzit misto openntp, co bude chodit.

A co mas proti tomu ntpd serveru, co je soucasti uz zakladni instalace ?