Bind a odesilani nekterych dotazu pres primarni IP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 1 12:42:15 CEST 2009

Filip Huška napsal/wrote, On 10/01/09 11:50:

> Zony  - nebudu je vypisovat vsechny, IPv6 se zreplikuje, IPv4 ne

> konfig dle meho stejny :
>
> zone "2.0.0.0.0.f.5.0.1.0.a.2.ip6.arpa" {
>         type slave;
>         masters { 87.236.192.5; };
>         file "/etc/namedb/slaves/db.2a01.05f0.0002";
> };
>
> zone "143.187.89.in-addr.arpa" {
>         type slave;
>         masters { 87.236.192.5; };
>         file "/etc/namedb/slaves/db.89.187.143";
> };

Takze tohle je priklad zony, ktera se zreplikuje a druhe, ktera ne ?

To vypada stejne. Delegace v nadrazene zone jsou take stejne.

Zrus to omezeni na zdrojovy port 53 - spojeni z jeden kombinace
SRC_IP:SRC_PORT->DST_IP:DST_PORT nemusi jit navazat okamzite znovu ve
zcela identicke kombinaci. Je tedy (neoverena) moznost, ze u dvou
transferu po sobe muze byt problem s navazanim druheho spojeni - a kdo
vi, co presne v takove situaci BIND udela.

Mozna - uplne nejlepsi je pustit si tcpdump a podivat se, jak ty dve
komunikace (povedena a nepovedena) vypadaji. Zejmena ta nepovedena.

> Problem : dotazy na Master na 87.236.192.5 odchazeji z 193.86.2.211 i z
> 193.86.2.210. Kdyz povolim jen 211, tak se zreplikuje jen cast IPv6
> zaznamu.

Nevymyslel jsem nic, co by vysvetlovalo, proc by se to melo tykat jen
IPv6 zaznamu. Ledaze to opravdu zavisi na poradi (a ty mas ty IPv6
pozdeji).

Ja bych opravdu zacal tim, ze bych se tcpdumpem podival co se tam deje.
Treba se z toho podari neco vykoukat...