ako prekontrolovat swap

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 30 18:23:08 CEST 2009

Milan Vician napsal/wrote, On 09/30/09 17:27:

Zacnu upozornenim, ze pravidla teto konference pozaduji ponechavat z
puvodni odpovedi jen relevantni casti (nikoliv tedy odpvoed celou) - a
navic, konkretni reakce vzdy patri POD text na ktery reagujes, nikoliv
nad nej. Je to proto, ze cteme shora dolu, ne obracene. Diky za pochopeni.

> momentalne som dal swap uplne vypnut - swapoff, ale takto asi server
> bezat nemoze :-(

No, pokud takhle server bez problemu bezi a se swapem ne, tak to je
rozhodne magicka zavada. Protoze pametova narocnost se s tim jestli
nejaky swap existuje nebo ne nemeni. Pokud tedy pri provozu vznika
pzoadavek na swap a ten neni tu a tam uspokojen (jak tvrdila chybova
hlaska) tak by uplne stejen mel vznikat i ted, kdyz swap k dispozici
neni - a byt automaticky neuspokojen (akoratze bez te chybove hlasky).

Bud' tedy aplikacim nedostatek pameti nevadi (pak jim ale nevadi v obou
pripadech) nebo jim vadi - a pak ti i za soucasneho stavu (s odpojenym
swapemj) padaji a situaci jsi nijak nezmenil (tim mene vylepsil). Podle
me odpojeni swapu nemohlo prinest v tve veci zadnou faktickou zmenu
(krome toho, ze se prestaly objevoval znervoznujici hlasky).

> no nic, ak vsetko zlyha, tak skusim do toho serveru pridat novy disk,
> kde vytvorim novy swap.

Zrusit existujici swap a vytvorit novy muzes kdykoliv a to i za behu
serveru (za predpokladu, ze vyuziti pameti neni tak vysoke, ze swap je
opravdu nutne potreba - coz ale u tebe neni, kdyz to bezi i s odpojenym
swapem). Proste swap odpojis (swapoff), pak si s nim delej co chces
(klidne ho zrus a zaloz znovu) a pak ho zase pripojis.

S jinym diskem bys dosahl jineho vysledku jedien za predpokladu, ze
soucasny disk je fyzicky vadny - a to prave v miste, kde je swap. Ale
myslim, ze to byse projevilo jeste dalsimi chybovymi hlaskami.

Hele - ani ve verzi 6.x ani ve verzi 7.x ta chybova hlaska takhle
nevypada. Takze - o jake verzi OS se vlastne bavime ?