Socket mezi dvema jaily

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Sep 29 23:39:35 CEST 2009

Robert Kania wrote:

[...]

> ano, mas pravdu, chroot by k tomu co potrebuji byl v moji konfiguraci
> asi take pouzitelny. Jaily jsem zvolil zejmena kvuli jejich velmi
> pohodlne sprave pomoci ezjailu. K chroot prostredi zadny takovy nastroj
> neznam (na druhou stranu priznavam ze jsem ho ani nehledal).

Pokud by slo ciste o ten nastroj, jak si snadno a rychle pripravit
prostredi pro chroot, lze klidne pouzit ezjail, akorat se nebudou pak
spoustet zadne jaily pres rc.conf ani primo prikazem jail, ale zkratka
se do uvdeneho adresare jailu provede chroot. Neni to sice moc
efektivni, ale kdyz je nekdo zvykly na ezjail, tak je to jednoduche reseni.

> Moje dalsi duvody pouziti jailu misto chrootu je vyhled na moznost
> nastavovani limitu cpu / pouzivane pameti - tj. dalsi krok k tomu, aby
> se toto pouziti dalo opravdu nazyvat virtualizaci.

No kez by tomu tak v dohledne dobe bylo. Ale vzhledem k tomu, ze SoC
projekt, ktery tohle "resil" uz v roce 2006 zase upadnul do zapomneni a
ani dalsi pokusy se nesetkaly s prilis velkym zajmem kohokoliv z
commiteru, tak neverim tomu, ze by se tohle v pristich rekneme 3 letech
dostalo do zakladni vybavy FreeBSD.
BTW resource limity existovaly jako research projekt uz pro FreeBSD 3.x
a 4.x - tehdy jako EclipseBSD od Bell Labs
http://www.bell-labs.com/project/eclipse/release/
Skoda, ze o to nebyl / neni vetsi zajem. Me by se to libilo.

Mirek