nalezeni souboru na disku podle LBA (fsdb findblk)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 28 19:06:35 CEST 2009

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 09/27/09 00:58:
> Jenze s fsdb mam takovy problem, ze i kdyz najdu nejaky soubor (inode),
> necham si k nemu vypsat bloky a pak tyto bloky zadam zpet fsdb findblk,
> tak mi zadny inode nevypise.

No to je proto, ze fsdb je velmi zmatene. Kdyz pouziva pojem "blok" tak
tim nikdy nemysli blok - nejcasteji tim mysli blok ale fragment. A v
pripade findblk pak dokonce mysli sektor.

Takze cislo pro findblk musis vynasobit ctyrmi (v pripade, ze fragment
ma velikost 2048=4*512 jinak adekvatne k velikosti fragmentu)

Cislem sektoru se samozrejme mysli cislo sektoru v ramci dane partition.
Aby se z nej dostalo cislo sektoru v ramci dane slice je treb apouzit
bsdlabel a pricist "offset". A abychom z nej dostali cislo sektoru v
ramci sektoru je treba pouzit jeste fdisk a pricist cislo "start"