Neprovede se reboot stroje

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 21 03:44:12 CEST 2009

Milan Cizek napsal/wrote, On 09/21/09 01:52:

> Tak to zatuhne na DEVICE 'ad2'. Zajímavé, mohlo by jít i o HW závadu nebo se
> stále pohybujeme jen v SW?

To se jeste s jistotou rict neda. Mj. proto, ze toho dost nevim o tvem
ad2. A jestli tam mas dalsi ata disky pripaden atapi zarizeni (zejmen
apokud jsou na stejmen radici, to jest ata1

Obecne - ad2, to je ata_disk. A jeho "shutdown" nedela zas tak nic moc
sloziteho. Na discich, u kterych si mysli, ze podporuji ATA prikaz
"flush cache" ho provede - to aby byl obsah cache zapsany na disk pred
tim, nez se pocitac vypne.

Muzeme se vydat hned po dvou limiich - zaprve - ATA prikaz by mel mit
nejaky timeout (mozna delsi, ale ne nekonecny). I kdyz v tomto pripade
si uplne jisty nejsem. Muzes tedy s vypnutim docela obycejne pockat.

Rychlejsi overeni mozna ale je - proste tam ad2 v okamziku shutdownu nemej.

I kdyz je pravda, ze to, ze se nam to (ne)zadre na ad2 jeste
stoprocentne neznamena, ze se to nemuze zadrit jeste znovu pozdeji na
jinem zarizeni - takze nezadreni bude jasna odpoved, zadreni nikoliv.

A kdyz uz v tom budes stourat - podivej se, jestli mas disk dobre
nastaveny. Jestli nahodou treba neni sam, ale nastaveny jako "slave".

Rozhodne se zda, ze tvuj problem souvisi s diskem - a to timhle.

> Je pravda, ze se mi něco takoveho stalo poprve, ale az do ted jsem si myslel, ze to je spis zalezitost zakladni desky nebo
> nejake jeji casti (nejaky problem ACPI jak uz to tak byva).

Ta uvaha neni nelogicka, ale fakta v tomto pripade ukazuji spis jinym
smerem.