remount Read-Only = Device busy

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Sep 16 15:56:22 CEST 2009

Dan Lukes wrote:

> Nekdo ma na tom svazku otevreny soubor na zapis.

Je mi jasne, ze je to prave tim, ze tam je neco otevrene pro zapis, ale
uz mi moc neni jasne co, kdyz jinak system bezi z Read-Only rootu
nekolik mesicu. Musi to tedy byt neco, co souvisi s aktualizaci portu,
ale zase bych ocekaval, ze po dokonceni te aktualizace by uz nic nemelo
na root zapisovat.

> Musel bysis vylistovat kdo ma co otevrene.

A jde mi prave o to "jak vylistovat" :) Ale uz jsem procetl neco vic z
manualu lsof a fstat, tak snad se mi to priste podari lepe podchytit.

> To zalezi kdo a proc tam ma co otevreneho. Pristi pozadavek na zapis mu
> selze - tusim s EROFS

V logu messages se zatim nic neobjevilo, ale asi je taky dost mozne, ze
to, cemu selze pokus o zapis, o to nemusi dat nijak vedet.

Mirek