remount Read-Only = Device busy

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Sep 16 15:07:38 CEST 2009

Na jednom stroji mam system bootovany Read-Only z USB flashdisku. Jednou
za cas je potreba provest nejakou aktualizaci portu, takze remountuju
root Read-Write:
mount -u -o current,rw /

provedu potrebne aktualizace a pak zase zpet remountuji na Read-Only:

mount -u -o current,ro /

Obvykle to projde, ale dnes uz se mi podruhe prihodilo, ze remount
skoncil hlaskou
mount: /dev/ufs/2gLive : Device busy

Ani opakovani remountu nepomaha, ani po volani sync.
/tmp a /var je na ZFS z normalnich HDD, mimo tento flashdisk, takze by
na flashdisk nemely probihat zadne zapisy krome toho upgrade portu.
Nijak se mi nepodarilo vypozorovat, za jakych okolnosti k tomu dojde.
Remount s parametrem -f prosel, ale neprijde mi to uplne korektni:

mount -f -u -o current,ro /

Pro tentokrat je tedy uz po problemu, ale tak obecne by me zajimalo,
jakym zpusobem k tomuhle problemu muze dojit, nebo spis jak priste
nejlepe zjistit, co brani tomu remountu RO?
Z vypisu lsof jsem nic moc nevykoukal, ale to muze byt klidne tim, ze
nevim, co presne hledam.

Jedna se o FreeBSD 7.2-RELEASE-p3 amd64

Mirek