OT: SNMP switch management

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Sep 14 17:29:13 CEST 2009

Josef Hrabec wrote:

> Switche jsem jeste zadne nekoupil. Chci je koupit az prave podle
> nastroju/sw, ktere by byly na FreeBSD pro tyto ucely rozchoditelne.
>
> Pokud ovsem to je vubec mozne...  Sveho casu jsem slysel, ze neco v tomto
> duchu je nebo alespon bylo funkcni na strahovskych kolejich...  nevim.

Tohle chce resit spis oba konce zaroven. Nejprve si tedy vyhlednout
switche, ktere splnuji nejake zakladni pozadavky te provozovane site a
pak si z nich udelat prehled, jake moznosti konfigurace poskytuji / jake
jsou na to potreba nastroje. Pak teprve hledat, jake z tech nastroju lze
pouzivat na FreeBSD.
U nekterych switchu je management mozny pouze pres webove rozhrani, u
nekterych je to tak, ze pres web jde vsechno, pres telnet/ssh konzoli
jde jen neco a pres SNMP zase jen neco jineho (mam takovy napriklad
Linksys).
Takze ja bych na to sel cestou "chci 24x portovy, gigabitovy, s
managementem v cenove relaci XXX - YYY" Nasel bych si, co mi nabizi
nektery z mych obvyklych dodavatelu, na webu vyrobce pak stahnul blizsi
specifikaci a zjistil, co to ve skutecnosti umi a podle toho se podival
na ty moznosti, co pujde spravovat z FreeBSD. Bud to muze mit nejakeho
sveho klienta, nebo klasicke SNMP atd.
Kdyz to pujde pres SNMP, pak nebude zrejme problem si kolem toho napsat
nejaky obsluzny script.

Mirek