MTU Jumbo Frames

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Fri Sep 11 02:31:51 CEST 2009

Pozdravujem pani,

ma prosim niekto v produkcii nasadene "jumbo frames"?

Doteraz som to nikdy nepotreboval. Zatial som zistil nasledovne:

* bge to podporuje,
* nastavuje sa to zvysenim MTU (az do hodnoty 16110 bajtov) prostrednictvom
ifconfig alebo route - aka hodnota je optimalna?
* su evidovane pripady, kedy nie je mozne nadviazat spojenie v pripade, ze
na jednej strane su jumbo frames povolene a na druhej nie - tomuto celkom
nerozumiem, napada niekoho preco by to malo takto byt?
* zvysenie priepustnosti nie je nikde deklarovane, nenasiel som ziadne
porovnania az na par, nie priliz doverychodnych - ak to niekto pouziva,
podelite sa prosim o nejake cisla?
* na niektorych formach som si vsimol poznamky o negativnom dopade zvysenia
MTU na latenciu - stretol sa s tym niekto? V mojom pripade bude na druhej
strane NFS server, nizka latencia je dolezita.
* pozna niekto efektivny, maly a rozumny nastroj na testovanie raw
priepustnosti medzi dvoma boxami na urovni TCP/UDP? Idealne nieco naozaj
velmi jednoduche a zkompilovatelne aj na Solarise.

zelam pekny den

rwi