padani SSH spojeni skrz stateful firewall

Jan Friedel jf at devnull.cz
Wed Sep 2 11:29:36 CEST 2009

On Wed, Sep 02, 2009 at 11:09:24AM +0200, Ondrej Pesta wrote:
> Zdravim vsechny.
> Vedel by nekdo, jak bych mohl zajistit to, aby mi nepadalo necinne SSH
> spojeni, ktrere vede skrz stateful firewall, aniz bych globalne zvysoval
> zivotnost dynamickych ruli na onom firewallu?

	Asi ti Honza Pechanec odpovi presneji, nicmene zkoukni napr.
	ServerAliveInterval optionu v ssh_config(5), nebo
	ClientAliveInterval optionu v sshd_config(5). Pripadne jinou,
	ktera ti zajisti zasilani keep alive paketu mezi serverem a
	klientem a tim uchovani (zamezeni timeoutu) pravidla ve stateful
	firewallu.

	/h.