gjournal

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Mon Aug 31 20:07:55 CEST 2009

Testoval jsem gjournal znova a vypada to ze aby to ve zdravi prezilo:
dd if=/dev/zero of=file na gjournal disku
tak musi byt journal veliky jako operacni pamet. doporucovana velikost
2/3 nestaci. Je tedy potreba s journalem nesetrit a myslet na to ze v
serveru muzeme casem pridat pamet.

Pouziti gjournalu na notebooku snizi vydrz na baterky a stejne ztrati
posledni ulozene soubory. soubor po Save + reset zmizi, coz delaji
soft updates taky, takze jedina vyhoda gjournalu je ze se nemusi delat
fsck coz je u ntb vyhoda. Jsou obvykle pomalejsi zapisy pokud
nezapisuje hodne uzivatelu soucasne.

Rozhodne bych gjournal masove na serverech nenasazoval. Mne tedy
server padne zhruba 1-2x rocne kdyz nema UPS. Spis bych sel do ZFS.