Distribuce balicku a quiet build

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Wed Aug 19 18:00:37 CEST 2009

On 19.8.2009, at 17:09, Dan Lukes wrote:

> Zde ne. Stezoval sis, ze pres pomalou linku je to neunosny a ja
> navrhoval, ze nainstalovani hotoveho balicku lze dosahnout i jinym
> zpusobem, ktery je na "uzke" linky vhodnejsi. Tedy jinak nez tim
> prikazem, ktery pises.

Aha, v tom bylo to nedorozumeni. Mel jsem namysli to, ze kdybych
exportoval cely /usr/ports, tak
potom treba make search name=vifm bude neunosne pomaly a pretizi linku.

Stahovani balicku sice taky nebude nejrychlejsi, ale kazdopadne
podstatne rychlejsi nez kompilace.
(tou pomalou linkou jsem myslel neco kolem 0.5Mbit, coz na stazeni
binarnich balicku,
ktery maji max. desitky MB staci)

> Pri instalaci "z balicku" uz jsou volby zafixovany v tom balicku -
> takze ani nemohou byt jine.

Tim jsem chtel rict, ze nepozaduju, aby byly jine, procez je tuhle
metodu mozny pouzit.

> Definice "normalne" se s casem ruzne meni. Ja pamatuju, ze
> "normalne" bylo pkg)_add - mj. proto, ze zadny portupgrade
> neexistoval a dodnes instaluju balicky bud' "normalne" nebo s
> pouzitim "portupgrade" ;-)

:)

> Jo, asi je. Ale jak jsem psal - me by bylo lito mista na ten strom a
> casu na jeho opakovane updatovani (a pokud ho nebudes updatovat
> preventivne, ale jen kdyz to bude potreba - tak to's moc casu
> neusetril, protoze to taky neni uplne rychly). I kdyz, mozna ne - ty
> budes updatovat ze serveru, ktery bude schopen data podavat rychle
> coz muze byt tak zasadni vlastnost, kterou tvuj stroj s balickama
> nema. Tak by mi bylo lito alespon toho mista ;-)

Mam ve sprave stroje, kde jsou vetsinou nejaky uzivatelsky data, takze
tam je velikost stromu portu zanedbatelna.
Zadny routery, embedded apod. nedelam.
Obvykle jsou ty stroje na nejakych tech ADSL linkach, takze stahovani
snapshotu stromu nekdy
v noci neni vubec zadnej problem.

Jestli v tom reseni nekouka nejakej certik nekde jinde, tak to jsi me
moc potesil, cekal jsem spis
obvykly "no jo, ale myslel jsi na to, ze ..." :)

dik

Mirek