ZFS na FreeBSD [WAS: FreeBSD fibre channel multipath a zfs]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Aug 11 12:16:30 CEST 2009

Dušátko Jan napsal/wrote, On 08/11/09 11:47:
> Maximalni mnozstvi prisupu za sekundu
>
> IOPS je počet operaci za sekundu. Pod operaci se bere random read, a u
> pevnych disku je mozne ho zhruba dopocitat nasledujicim zpusobem:
> Delka jedne operace : (( 60 / počet otacek ) * 2,5

To jsem rozklicoval jako 2.5/pocet_otacek_za_sekundu

> Pokud chcete vic, mozna vam pomuze pro hrubou orientaci nasledujici:
> http://www.dusatko.org/cs/node/3

To mi tedy moc nepomohlo.

Dobre, pises, ze vzorecek nezohlednuje interni cache disku. OK.

Ale nevidim tam ani dobu na vystaveni hlavicek, coz je rozhodne podezrele.

Pokud je IOPS pocet IO operaci vyrizenych za sekundu, tak to v kazdem
pripade zavisi na konkretnim typu provozu. A mj. i tim, jestli se
pouziva TCQ/NCQ (hadrwarova implementace v disku) nebo se o softwarovou
obdobu tehoz pokousi ovladac disku (Netware a asi i nekdo dalsi - asi
jsem to mel napsat obracene, protoze sotwarovy reordering v Netware je
tu o skoro o dvacitku let driv nez prvni disk s NCQ).

IOPS je bud' hodnota pro nejaky modelovy provoz, a v praxi se cisla
budou lisit podle toho, jak hodne se realny provoz bude lisit od
modeloveho; nebo zadna presna metodika na mereni IOPS stanovena neni - a
pak nad stejnym diskem kazdy vyslovi jine IOPS.

Lepsi ale asi bude diskutovat pod tim tvym clankem nez tady.