NAT každý subnet pres jinou IP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jul 20 09:51:24 CEST 2009

Milan Cizek napsal/wrote, On 07/20/09 02:23:
> mam stavajici stav, BSD router, 1xWAN+LAN interfacy, na WAN několik
> verejnych IP primarni+aliasy. Na LAN cca 10 subnetu, 1xNAT je resen pomoci
> IPFW divert a natd. Chtel bych NATovat každý subnet přes extra verejnou IP
> adresu. Vim, ze si musim nastartovat vice instanci natd na ruznych portech
> (-p), na které pak odkazu z divert pravidel. Nedari se mi ale dohledat, jak
> to spravne udelat automaticky při startu systemu. Kam tedy spravne zapsat
> "při spusteni nastartuj x natu na techto portech"? Diky.

To je filosoficky problem, ne "systemove-administratorsky". Kdo nema
naladu na uvahy a chce se dozvedet jednoznacnou jasnou odpoved, pro toho
tento email touto vetou konci a dal se ho to netyka.

FreeBSD je vesmir, kde je velmi malo pevnych bodu. Kernel po svem startu
spusti /sbin/init - ale mohl by (na zaklade zapisu v konfiguracnim
souboru) spustit i neco jineho. "init" spusti /etc/rc coz je shellovsky
script. Ten spousti dalsi scripty - ale - to je dano tim, co je v nem
napsano a je jasne, ze by v nem mohlo byt i neco jineho a spoustel by
uplne jinak uplne neco jineho.

Ty dalsi spoustene scripty take delaji co se jim zamane - hledaji
konfigurace na nejakych mistech, nekde ctou pripadne nejake konfigurace.

Vzato kolem a kolem - pokud pripustiem predpoklad, ze bezny uzivatel
neprogramuje a tudiz zi nevyrobi vlastni "init", tak jediny pevny bod je
jeden shellovsky script - /etc/rc

Takze k tve otazce:

"spravne" - to je tak, ze to funguje. Kdyz to napises tam, kde to pri
startu nekdo najde a provede pozadovanym zpusobem, tak to je spravne. A
jak vyse receno, takto nadefinovane "spravne" zavisi na ohromne spouste
dalsich konfiguracnich parametru.

Ty se ale mozna chces zeptat kam se takova vec pise "obvykle" na
systemu, kde i istatni veci jsou nakonfigurovany "obvykle".

Smula - "obvykla" reseni existuji pro "obvykle" problemy. Tvuj problem
zatim, zda se, neni za obvykly povazovan a obvykle scripty s touto
konfiguraci nepocitaji.

"Obvykle" to tedy udelat nemuzes, zbyva to udelat jakkoliv "spravne". Na
vyber mas rc.local, napsat si vlastni rc.d script. Treba my to mame v
/etc/start_if* ...