Nedaří se mi oprava pomocí fsck

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jul 17 10:45:59 CEST 2009

Cizek Milan napsal/wrote, On 07/17/09 09:58:
> často se mi po restartu jednoho serveru stane, že už nenajede, zakousne se na hlášce "Trying mount root from..."

po radnem restartu ? To rozhodne naznacuje vaznou, pravdepodobne
hardwarovou, zavadu.

> Nicméně ani při opakovaném puštění fsck se mi nedaří odstranit veškeré chyby oddílu s /usr

> ** /dev/ad0s1d (NO WRITE)
> UNEXPECTED SOFT UPDATE INCONSISTENCY

NO WRITE napovida, ze disk je namountovan. Pak je ale vypovidaci hodnota
dalsich hlasek sporna, protoze namountovany disk muze byt zdanlive
nekonzistentni.

Kazdopadne - nenapravitelna chyba disku muze byt jednorazove vznikla
chyba v metadatech, kteru fsck nedokaze odhalit a/nebo spravne opravit
(tim myslim i ty behy, kdy tvrdi, ze je uz vsechno v poradku) - pak vec
vyresi dump-newfs-restore. Nebo to je nejednorazova zalezitost.

Osobne bych vsazel na druhou moznost. Pak je to chyba pameti, radice,
samotneho disku nebo prehrivani nektereho z nich.

i -t long ?

Ale ja to na disk spis nehadam.