FreeBSD 7.2 s Virtulazice

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Thu Jun 18 15:18:57 CEST 2009

> Ahoj,
> po byvalem spravci serveru jsem zdedil server HP. Na serveru byl
> nainstalovany M$ Server2003 Stand. V soucasne dobe je server nevyuzity.
> Rozhodl jsem se ze server preinstaluji na FreeBSD. Budouci vyuziti
> serveru sdileni souboru v siti Windows - Samba server, pozdeji mail
> server postfix se spamfiltrem, web server Apache2 s php a DNS. V siti
> mam cca 30klientu s XPeckama.
>
> HW server: CPU 2x Intel Xeon 2.24GHz, RAM 1GB, HDD 4x146.8GB
> Ultra320SCSI hw raid smard arrya 641.
>
> Bude vykon serveru dostatecny na popisovane sluzby(Samba,DNS, mail a
> [...]

Po strance HW je server vice jak dostatecny, otazkou je pouze pocet
uzivatelu. Co se tyka pristupu k datum, uzke místo bude rychlost pristupu k
diskum (patrne RAID 5, nezapomen na write penalty), na cistem vypocetnim
vykonu se podepise Perl a spamfiltry. Hardware je podporovany, platforma
i386 ma dokonce podporu pro spravu.

Honza