VYRESENO: Padajici Java na freebsd

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Mon Jun 15 08:21:29 CEST 2009

Ahojte,

trochu sa mi to vidi dopletene s tymi cislami.

> Default zasobnik je 64 MB, "problem" je data size, ktora ma default limit

  ^-- Default zasobnik je 256kB alebo 512kB (ano, kilobyte). Zasobnik
je "per thread". Pri dosiahnuti jeho limitu nastava
StackOverflowError.

64MB bol default limit na heap v starsich implementaciach sunovskeho
JVM. Momentalne je default limit urceny autodetekciou, podobne ako
defaultny HotSpot. Maximalnu velkost heap-u mozno nastavit pomocou
parametra -Xmx (osobne som nikdy nepochopil, preco sa JVM nemoze
spravat ako kazdy iny proces a proste "rast" ked to potrebuje, ale
verim ze inzinieri v Sun-e mali na to dobry dovod). Aku maximalnu
velkost mozno heap-u nastavit zavisi od platformy, pre windows je to
IIRC najmenej, tesne pod 1,5GB. O Solarisoch a Linuxe hovori priamo
man java:

       On Solaris 7 and Solaris 8 SPARC platforms, the upper  limit  for  this
       value is approximately 4000m minus overhead amounts. On Solaris 2.6 and
       x86 platforms, the upper limit is approximately  2000m  minus  overhead
       amounts.  On  Linux  platforms,  the upper limit is approximately 2000m
       minus overhead amounts.

Mam tu FreeBSD 7.2 RELEASE a diablo-jdk-16 z portov. Maximalny
nastavitelny heap je 1954MB.

J.