freebsd 7.x a pamet - forkbomb

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Sun Jun 14 11:55:05 CEST 2009

> Pozeral som este ako je to na 7.x a podla dokumentacie by s padanim
> aplikacii pri potrebe viac ako 512 MB pamete nemal byt problem aj ked je
> default data size obmedzeny na 512 MB, pretoze tam sa pouziva jemalloc,
> ktory defaultne pouziva mmap() miesto sbrk(). mmap by mal mat limit
> polovicku adresovatelnej pameti, teda na 32bit by to malo byt 2GB. Naviac
> standardne sa jemalloc sprava tak, ze ked sa nepodari alokovat pamet cez
> mmap, tak skusi este sbrk. Celkovy limit na alokovatelnu pamet aplikacie by
> na 7.x by mala byt cca 2,5 GB.
je to pravda, overil jsem to pomoci forkbomb. takze na 7.x nemusime uz
nic defaultne menit.

akorat ma 7.x dost velky problemy pokud ma user dovoleno vice procesu
nez je celkovy procmax systemu a spusti forkbomb -c -f. V 6.x je to
podobne, 5.3 na tom byla nejlepe.

Nicmene zajimave je ze kdyz se uzivateli da maxproc na 1k (system ma u
mne default asi 3.5k) a on spusti forkbomb -c -f tak se da s tou
masinou normalne interaktivne pracovat (pod jinym userem) coz u linuxu
ubuntu 8.04lts nejde ani nahodou, tam cekate 2 minuty na vypis z ls.