zfs po havarii systemu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Jun 9 21:20:21 CEST 2009

Radim Kolar wrote:
> Mne se pomerne casto stava ze kdyz system zhavaruje na kernel panic
> (ehm dosla pamet jak jinak) tak na zfs svazcich po bootu nejsou videt
> zadne soubory musi se dat:
>
> zfs export
> a zfs import cislo
>
> fbsd 7.2, zfs prelozeno jako modul.
> taky mi zfs casto dela pri shutdownu panic: vput negative ref cnt ale
> to asi nicemu nevadi protoze to nastane az kdyz udela sync
> a v neposledni rade musim dat zfs mount -a dvakrat, aby to vubec
> namountovalo ty filesystemy.
>
> V Solarisu musim rici ze je to ZFS znatelne stabilnejsi, asi ve
> [...]

ZFS mam na dvou strojich, oba dva jsou 7.2-RELEASE amd64, jeden ma 4GB
RAM a druhy 5GB. Na zadnem z nich nepozoruji tvuj problem s
neviditelnymi soubory, ani nutnost zfs mount -a.

Prvni z nich obsahuje asi 6 jailu (plny system s vlasnim apachem atd.).
Jeden z tech jailu slouzi pro obsluhovani downloadu s datovym tokem
okolo 30Mbps. Na tomto stroji se od poladeni loader.conf kernel panic
nevyskytnul ani jednou.

Druhy stroj slouzi jako backup storage pro rscyncem delane zalohy z cca
10 webserveru (kazdy den v noci). Aktualne zalohy zabiraji asi 1.5TB.
Kernel panic jsem tam videl tusim dvakrat za poslednich 8 mesicu.

Na obou strojich cas od casu delam snapshoty - jen tak z nudy ;o) - a
opet bez problemu. Testoval jsem i pocet snapshotu ve virtualnim
prostredi, po dosazeni vice nez 7500 snapshotu bez padu systemu me to
prestalo bavit :]

Takze pro me je ZFS velmi dobre pouzitelne a dela presne to, co od neho
potrebuji pro me produkcni pozadavky.

Pokud mas problemy se 7.2-RELEASE, tak zkus ten upgrade na ZFS v13, co
Kip Macy mergoval z CURRENT chvili po vydani 7.2 release.
http://svn.freebsd.org/viewvc/base/user/kmacy/releng_7_2_zfs/
http://svn.freebsd.org/viewvc/base/user/kmacy/ZFS_MFC/

Tam by mela byt vyrazne vylepsena sprava pameti a tim by mela odpadnout
jakakoliv nutnost tuningu v loader.conf na amd64. Osobne jsem to ale
netestoval, protoze zatim nemam potrebu - nehasim, co me nepali ;)
(ale i tak se najdou pripady uziti, kdy ke kernel panicu dojde - alespon
podle mailinglistu)

A co se tmpfs tyce, je to par dnu, co jsem cetl, jak ho nekdo celkem
spolehlive panicne a kdyz pouziva tmpfs na /tmp, tak tam pak vidi
dvakrat soubory stejneho jmena. Uz ted bohuzel nevim, v jakem
mailinglistu to bylo. Asi by to slo dohledat i jako PR.

Mirek